diumenge, 13 de gener de 2013

DISLÈXIA. Protocols de detecció i actuació


  PROTOCOLS DE DETECCIÓ I D'ACTUACIÓ

PROTOCOL de DETECCIÓ i

ACTUACIÓ en la DISLÈXIA.

ÀMBIT EDUCATIU

Publicat pel
Departament d’Ensenyament de
la Generalitat de Catalunya.
Elaborat pel
Col·legi de Logopedes de Catalunya – CL

PRODISCAT
És un protocol de Detecció i Actuació en la Dislèxia en l’àmbit educatiu.

Aquests protocols tenen com a objectiu poder observar i detectar precoçment els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua escrita de cara a poder intervenir-hi també al més aviat possible tant per redreçar l’aprenentatge com, si es tracta d’alumnes més grans, per oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés tant acadèmic com emocional.

El protocol va adreçat als mestres i professors perquè són els professionals que millor poden observar i detectar els problemes en l’aprenentatge, en general, i donar el suport de forma adequada en la llengua escrita.

Aquests protocols estan classificats segons l’etapa d’escolarització. Us facilitem els links per cadascun d’ells:

Etapa Infantil (finals de P5):


Etapa de Primària (Cicle Inicial - 1r i 2n):


Etapa de Primària (Cicle Mitjà - 3r i 4t):


Etapa de Primària (Cicle Superior - 5è i 6è):


Etapa d’Educació Secundària Obligatòria (ESO):






PRODISLEX

PROTOCOLS DE DETECCIÓ I ACTUACIÓ DE DISLÈXIA


PRODISLEX són protocols de detecció i actuació de dislèxia que han estat elaborats per un equip de professionals amb la col.laboració de DISFAM i de la UIB, així com amb la supervisió de professors i professionals de la Direcció General d'innovació i Formació del Professorat. Aquesta eina de treball té com a objectiu la detecció precoç, i propocionar estratègies per a conseguir l'èxit d'aquest tipus d'alumnat, així com accedir a l'aprenentatge en igualtat de condicions.
Documents:

INFANTIL


PRIMÀRIA (1r CICLE)


PRIMÀRIA (2n CICLE)


PRIMÀRIA (3r CICLE)


SECUNDÀRIA (1r CICLE)


SECUNDÀRIA (2n CICLE)


BATXILLERAT


FP (GRAU MEDI)


FP (GRAU SUPERIOR)

 
 
 
 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada